Friday, September 10, 2010

HARI-HARI RAYA

assalamualaikum kepada semua followers (nada bangga) SALAM AIDILFITRI aku ucapkan. hahahah~ hari raya telah kembali menggantikan bulan penuh keberkatan iaitu bulan ramadhan al mubaraq. bila di flash back balik la, aku merasakan begitu tidak menghargai bulan keberkatan itu. sebab utamanya ialah:
  • facebook?
  • tidur
  • assignment
  • television?
  • keluar jalan2
  • dll
yaa, itulah dia antaranya. hahahaha~ gilakan? nvm la korang ramadhan da lepas. lagipun aku bersyukur kerana berpuasa penuh 29 hari ok!!!!(mengikut kalendar china) ok kita story pasal raya lak.



gambar kiut diatas menunjukkan international model kacukan arab2, iaitu aku sendiri sedang posing ala2 kadar kerana ingin mempromosi collection terbaru oleh BHUME by BHUME RIZKHI (feeling lebih lak). THE SPLENDOUR OF BAJU MELAYU adalah tema yang diberikan untuk koleksi SUMMER/SPRING 2010 ini.(wah lagi feeling. lantak la blog aku). rekaan ini sangat mementingkan ciri2 tradisional yang ada padanya seperti. yang korang dapat lihat pada kolarnya iaitu colar cekak musang. ciri2 ini haruslahkita kekalkan bagi supaya ianya tidak luput dek zaman. tetapi perlu diingatkankan bahawa korang DILARANG UNTUK MENCIPLAK IDEA ASAL REKAAN YANG AGONG INI. hahahahaha~ ini kerana, aku penat2 perah idea yang selama ini aku duk peram2, sketch, bertapa dalam gua semata2 nak dapatkan idea rekaan yang bernas ini tetiba korang senang hati nak tiru?? hahaha~ motif???

bagi pemilihan warna pula, sebab aku memilih warna PURPLE sebagai warna rekaan ini adalah:
  • warna diraja
  • warna buah favorite (buah manggis)
  • nampak bold bila berjalan
  • no 1 kat billboard cart kot.
  • up2date la bai.

jika pandangan anda sehebat CYCLOPS dalam cerita X-MEN, cuba teka apa yang membuatkan rekaan ini tampak extra ordinary??? haaaa, sah2 la kt shoulder kan??? tekaan korang betul dan korang memang bakal mempunyai kuasa tersebut.hahahaha~ ok, tujuan aku menyelitkan benda alah yang di panggil SHOULDER PAD itu adalah:
  • ingin tampil berbeza diantara yang lain
  • nampak megah
  • feeling lady gaga
  • bila cekak pinggang ianya nampak kita ni macam garang
  • sebagi penyangkut bila letak handbag kat bahu
  • gedik je bai
  • ala2 angel wing

so korang apa lagi?? tengok aje lah. dont copy2. trademark aku ok. hahahahaha~ (gelak melampau2).


berikut ada gelagat aku menggaya rekaan yang agong ini. posing sana, posing sini. kesian kat anak buah aku terpaksa melayan karenah abah saudaranya yang gila ini. (kepada anak2 buah yang berada diluar sana, if korang ada abah saudara camni, sepak je bontot dia hahahaha). satu lagi gambar diatas bukan menunjukkan aku tengah bersilat ok.

photoshoot yang maut ini berlokasi di WHITE STUDIO. tema ala2 garden hijau2. daun melingkar2 sebab nak tonjolkan rekaan tersebut.

bhume says: baju je nampak lawa,tapi duit raya dapat ciput jew.
hey orang rumah, aku belum kawin la. bak sini duit raya.

No comments:

Post a Comment