Tuesday, August 31, 2010

3 TAHUN LEPAS

sejak akhir-akhir ini aku menerima banyak komen2 positif akan penampilan terbaru aku sekarang. dulu aku mungkin nampak agak fashionable?? or fashion victim?? ada aku kisah?? lantaklah sebab aku gial-gila berfesyen kot. (nama pun fashion studentkn??) btw, aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada someone ni la bagi aku she is like an angel la dan if dia ada depan mata aku, nak je aku cium2 jew. (melampau sangat perasaan ini bukan??) ini disebabkan dia banyak memberikan aku dorongan, semangat dan harapan untuk aku teruskan kehidupan sebagai hamba Allah dimuka bumi ini. mana tidaknya sebelum ini aku boleh dikategorikan sebagai liar (hampir2 berjiwa binatang)

dulu, sewaktu zaman kegemilangan mean zaman bila kita disanjung, akulah raja sekalian alam. aku dipuja kerna dek penampilan pelik umpama badut. dengan outfit yang entah apa2 dan juga dengan hairstyle aku yang boleh dilabelkan sebagai sewel~ namun bagi aku itu cuma laungan umat2 manusia yang iri hati dengan penampilan pelik aku. apa yang penting aku puas dan juga bebas(walaupun masih lari apabila berjumpa dengan pak guard)

sekarang aku nak kongsikan pengalaman penampilan aku sepanjang 3 tahun ini. (lantak lah apa nak jadi)

semester 1
  • sebaik sahaja sudah mempunyai no matrik sendiri, aku kini bergelar mahasiswa uitm perak. bagi aku tempatnya jauh dari bandar dan suasana agak bosan sedikit. waktu itu aku sangat obses dengan military print. mana tidaknya pada zaman sekolah aku merupakan pasukan elit PASUKAN KEDET BERSATU MALAYSIA (PKBM) berjiwa ala2 askar gua ckp kt lu... setiap hari, aku mengambil masa yang agak lama untuk menyuai padankan segala outfit aku yang berlambak didalam almari. *ingin ditegaskan juga sewaktu itu aku juga meminati gaya dari negara matahari terbit iaitu GOTHIC LOLITA. hampir setiap hari aku akan pastikan setiap outfit yang disarung haruslah berbeza dengan rakan2 yang lain. seiring dengan itu aku juga meminati skull print dan check board black and white. boleh dikatakan dari kepala hingga ke kaki semua motif yang sama. berani matikan?? dulu sewaktu aku lunch di uptown (student uitm perak mesti tahu tempat ni) ada la a few of student mencarut aku. aku tanpa segan silu sound balik "kau mampu pakai macam aku??? pergi mamposs la wahai manusia bodoh"!!!!!!(mana xkena carutnya start dari payung, tie, belt, beg and kasut, semua bermotifkan skull print. amazing bukan??)
semester 2
  • obses aku terhadap gothic lolita mahupun military print sudah berakhir. kini aku kembali dengan penampilan terbaru iaitu EMO. hahaha~ aku suka imej ini sejak berkenalan dengan someone ini la. dia mengajar aku banyak tentang how 2 dress up like a budak emo. rona hitam dan merah menjadi kesukaan aku pada waktu itu disamping pemakaian eyeliner dibawah mata dan juga pewarna kuku hitam mati adalah perkara wajib dilakukan sewaktu mahu keluar dari blik.
  • selain dari segi pemakaian, aku juga buat sesuatu yang agak berani mati bagi geng2 emo la iaitu aku shave rambut aku just like hairstyle NAKATA apa ntah nama panajang dia. semua budak2 kelas aku agak terkejut namun feedback yang positip aku terima. lagipun shape muka aku agak sesuai jika botak.
semester 3
  • kini aku aku kembali dengan penampilan terbaru. hahahaha~ toronto style la. berinspirasikan dari guys2 yang pergi ke gigs. amzing, sempoi habis. cukup dengan celana skinny lusuh, baseball tee, vest, scarf, over-sized beg, topi ala2 ne-yo. penampilan ini bagia ku nampak ringkas dan selesa dipakai kekelas. lecturer pun tak bising bila tengok (lecturer AD sahaja)
  • rambut pula, aku potong kasi mohawk dan juga sedikit highlight untuk tampil berbeza dengan yang lain2.
semester 4
  • semester ini aku busy gila~ tiada masa nak tetapkan gaya apa yang sesuai untuk dipakai. cukup sekadar capai mana yang ada then pakai ini kerana sem ini hidup aku dipenuhi dengan kelas. arghhhh~ (i want my life back~) btw, baru aku perasan bahawa untuk semester ini aku kelihatan gemar mengumpulkan tee bermotifkan pop art.
  • kali ini aku mahu bela rambut. muak melihat kepala ditumbuhi dengan rambut sepanjang 5-6 cm sahaja.
semester 5
  • kini aku bergelar senior. hahahaha~*ketawa iblis. so penampilan aku kali ni agak seperti dulu seperti orang simple is better. cukup dengan skinny dan over-sized tee or kemeja. btw, kini aku sangat jatuh cinta pada barangan vintaj. i really love bag an d shoes. selain dari itu. aku juga meminati dan mengumpul hoodies jacket. its look awesome la.
  • libas sana, libas sini. rambutku depanku mencapai paras hidung. aku dye dengan warna hazelnut. wow!!! it look amazing. mampus la pak guard oi... rambut aku. konfident sudeh. amacam korang mampu???
semester 6
  • untuk semester terakhir ini, penampilan aku agak seperti.... sila rujuk gambar. lagipun waktu ini aku busy dengan final project. skinny hitam dan v-neck tee pun sudah memadai disamping pemakai selipar untuk ke kelas. sumpah simple giler. yang paling penting, beg vintaj. hahahaah~ amazing item yang kini aku miliki. obses habis.
  • pernah tengok rambut RIHANNA dalam video clip RUSSIAN ROULETTE ??? itulah style rambut aku. ramai yang dengki busuk hati dengan aku. mana ke tidaknya, aku xpernah kantoi dengan pak guard. amacam??? terer x aku berselindung??? pepandai la nak hidup bai. janji style tetap maintain. hahahah~ gila x??
semester X
  • ???
bhume says : gambar2 akan diupload nanti ini kerana aku malas lagi nak selongkar album2 zaman aku dulu2 hak~ enjoyed.

No comments:

Post a Comment